Tokmamman biktar sig del 2

Publicerat: februari 6, 2011 i Bikten

Här kommer ett till ärligt inlägg.

Dåligt samvete:

Jag får så otroligt dåligt samvete när jag ser på Alexander och blir så fylld av kärlek. Varför då kan man ju undra. Jo jag får dåligt samvete för så var det inte med Felicia när hon var bebis. Felicia var en missnöjd bebis. Dom få gånger gumman var nöjd ville jag bara andas utan henne. Det var inte kärlek vid första ögonkastet. Självklart tyckte jag om min lilla tjej men det var inte så som alla pratade om. Jag var inte i en rosa bubbla och kunde titta på denna söta bebisen i timmar. Så var det inte alls och jag kände mig som världens sämsta mamma.

Varje gång jag myser med Alexander, får ett leende mm så kommer det dåliga samvetet. jag försöker verkligen att tänka på att det kanske inte var Kärlek vid första ögonblicket men nu är den kärleken jag har till min flicka så stor att det ibland nästan gör ont.


Samma föräldrar, 2 helt olika bebisar och 2 helt olika upplevelser!

Kommentera

