Lite nytt om Flisan och om resan upp till min familj.

Publicerat: mars 1, 2011 i Felicia 2år

Felicia har blivit en liten papegoja. Hon upprepar allt man säger! Det kommer även långa meningar. Vissa saker är fortfarande svårt att förstå för andra. En mening Felicia sa idag:

– Massi tut tut. Mamma kissis. Översättning. Maximus flytta på dig, jag ska stänga dörren. Mamma kissar 🙂

Felicia har sagt länge Jag ska, Jag vill men har nu börja använda sitt namn: Icia vill, Icia ska.
Alexander är svårt att säga så det låter ungefär så är: Asan.

Härligt när det händer så mycket språkmässigt.

Lite info om hur resan var för Felicia:
Jag & L var lite oroliga hur Flisan skulle reagera mot sin mommo, moffa, morbror och moster. Flisan är väldigt blyg men vi berättade att vi skulle åka till mommo och gumman blev väligt glad. När jag väckte henne på torsdagsmorgonen så flög hon upp ur sängen, trots att klockan inte ens var 05! 🙂

Hela bilresan sa hon: Vill mommo, Inte bil 🙂

Det har gått så himla bra. Felicia frågade varje morgon efter moffa. Mommo jobbar lite olika tider så ibland är hon hemma på morgonen.

Det bästa med att vara här är nog bastun. Jätte roligt att få sitta i badbaljan och plask och sedan komma upp och sitta i värmen.

Det hon pratar mest om är att hon kräktes i bilen och att mommo klippte hennes hår 🙂

Kommentera

