Mitt hår: från Mörk till Ljust.

Publicerat: mars 26, 2011 i Våran Dag.

Min övergång från nästan svart till blond

Bjuder på lite bilder på mig själv. Sällan det kommer men nu så 🙂
Gillar mitt hår nu när det är ljust spec till sommaren men när hösten kommer är det finare med mörkt.

Jag lyxade till det och gick och klippte mig igår.
Frisörskan sa lite försiktigt att mitt hår är lite slitet och att håret gått av efter blekningen.
Jag förklarade att jag gått från nästan svart till blond sen nyår.
OJ sa kvinnan. Då är håret i väldigt bra skick.
Jag förklarade även att mina avbrutna hår inte beror på blekningen utan att jag fött barn.
Va? Har du fött barn och gennomgått en sådan tuff behandling. Vilket bra hår du har.
Frisörskan klipper och klipper. tar bort allt det risiga.
Frågar när jag klippt mig senast.
jag säger lite skamset att det är nästan 1år sedan.
Frisörskan tycker det är konstigt att jag har något hår alls!

Måste säga att det är så skönt att få bort allt det risiga och en frisyr igen.
Det blev bara 1cm bort från längden men säkert 2dm på det uppklippta.

Lovar mig själv att klippa mig snart igen.

Kommentera

