Felicias favorit ord/meningar.

Publicerat: maj 9, 2011 i Felicia 2år

God morgon.
Här kommer lite nytt om våran älskade tjej.

Felicia pratar för fullt. Lite är fortfarande på Felicianska då kan man bara gissa sig till vad hon menar men oftast dyker det upp något ord man förstår och då kan man förstå ungefär det hon vill ha sagt 🙂

Några favoriter:

-Nej! (Inte så svårt att gissa då vi är inne i en period med trots..)
-Ja kan inte.
-Mamma, ja kan!
(Börjar oftast med kan inte sen när hon upptäcker att hon kan själv så är hon super lycklig)
-Ja hälv. (=Jag själv)
-Ja ha!
-Jaha (Kommer oftast när man förklarar något och hon förstår)
-Okey.
-Mamma/Pappa du gör?

Ibland kommer det meningar som är korekta och jag blir lika förvånad varje gång!
Här om dagen frågade Felicia:

– Mamma, var är pappa?

Min stora tjej! Jag hinner inte alls med. I mina ögon är hon fortfarande en bebis!

Kommentera

