När blev jag så här?

Publicerat: maj 18, 2011 i Annas funderingar..

Jag har alltid varit en lugn mamma. Tar det som det kommer. Det löser sig. Visst att jag är orolig om barnen är sjuka men inte så att jag oroar mig jämt. Ibland är jag lite för lugn. Det ska till mycket innan jag går själv eller med barnen till en doktor.

Men det finns en grej som jag oroar ihjäl mig och det är att Felicia ska slå sig. Jag klarar inte av att Felicia får ont och börjar gråta. Det gör så himla ont i mig så jag har blivit en mamma som tjatar. så här låter jag när Felicia ska springa, dansa, cykla mm

”Felicia titta nu vars du går, Felicia ta det lungt, Titta bakom dig, Felicia akta Alexander, Felicia akta så du inte trillar, Felicia var försiktig”

Felicia är rätt harig av sig och jag stärker det hos henne med mitt tjatande. Jag hör själv hur jag låter men kan inte sluta.

Jag hoppas verkligen jag kan lära mig att slappna av. Barn är barn och barn gör sig illa.


En mardröm för Tokmamman…

Kommentera

