Matkasse från mathem

Publicerat: augusti 10, 2011 i Uncategorized

20110810-125609.jpg

Igår kväll fick vi våran första matkasse från mathem! Jag har lagat den första rätten på förmiddagen. Lunch till mig och middag till hela familjen. (lite enformigt att äta samma sak både till lunch och middag men att laga mat är inte de roligaste jag vet..)

Vi ska äta under veckan:
– Teriyakbiff i tortillabröd.
– Böckling med dillslungad färskpotatis.
– Tom Kha Gai (??)
– Honungs- och balsamicomarinerad lax med fetaostpasta.
– Helgrillad fläskfilé med morots och potatispaket samt tomatsallad.

kommentarer
  1. Åsa skriver:

    låter supermumsigt..mathem är det något som bara finns i Stockholmsområdet?
    kram Åsa

  2. Sofia skriver:

    Låter smarrigt! Jag äter ofta samma mat till lunch som vi åt på kvällen före och oskar tar med det som lunch-låda!

  3. malin skriver:

    Böckling…åhh herregud hahaah.

  4. Camilla skriver:

    Det lät gott! Spännande att höra vad du tycker om mathem. Jag hade Linas matkasse ett tag och var supernöjd.

  5. malin skriver:

    Det skulle jag aldrig klara av att äta…tyvärr =/

  6. Lina skriver:

    Har faktiskt funderat på att testa nån sån matkasse jag med, vet att Ica har här iaf sen vet jag inte om det finns fler i Kalmar? Tycker du att det funkar bra med dom, alltså är de hyfsat lätta/snabblagade rätter. Man har ju inte all tid i världen att stå vid spisen om dagarna 😉

  7. Åååå! Allt lät supergott!

  8. Fia skriver:

    Roligt med såna matkassar, vi kör med det på mitt jobb.Riktigt poppis =)

  9. MatHem skriver:

    Vad kul att du testat en av våra matkassar! Var det något recept du gillade speciellt eller något som var mindre populärt hemma?

    Hälsningar
    Malin på MatHem

Kommentera

