Kokosfett som hårinpackning?

Publicerat: augusti 17, 2011 i Anna testar & tipsar

Jag sitter just nu med kokosfett i längderna och ovan på det har jag en hundbajspåse som i en knut. Ni kan ju tänka er vilka kommentarer jag får här hemma. Flisan frågade vad det är och när hon fick veta så sa hon att mamma knasig! 🙂

Det ska iallafall vara en super kur mot torrt hår och helt enligt Balsammetoden. Håret ska få suga upp lite innan jag hoppar i duschen. Jag har inte tvätta håret sen i Fredags och med lite dust it så har det sett ok ut men känslan. Urkel. Det har kliat i fingrarna. Klarar inte av att ha smutsigt hår men vill inte behöva tvätta det var och varannan dag.

Tvättar ni håret ofta? & med vilka produkter?

kommentarer
  1. moster the one and only skriver:

    kan tänka att det blir problem i avloppet efter det där kokosfett !?!?!?

  2. Tvättar håret varannan-var tredje dag 🙂 Mitt hår blir inte speciellt smutsigt snabbt så kan lätt vänta till var tredje dag. Kanske beror på att jag nästan alltid har håret uppsatt, trivs inte i nedsläppt hår så har bara det ibland. De blir ju inte lika skitigt om det inte hänger i ansiktet och så 🙂

  3. Jag tvättar håret kanske 2 gånger i veckan, och det räcker gott och väl.. Ser håret skitigt/fettigt ut så sätter jag bara upp det. Vill inte heller tvätta det för ofta..

Kommentera

