Fettigt hår?

Publicerat: augusti 23, 2011 i Anna testar & tipsar

Jag tänkte tipsa er om en super bra produkt. Jag försöker att dra ut på mina hårtvättar och har testat torrshampo Dust it. Man får grym volym men jag tycker att det blir så äckligt i håret + att det är grymt svårt att få håret rent!

Lite googlande och såg att folk testat potatismjöl. Givetvis var jag tvungen att testa. OMG! Håret såg fettigt ut dag 2 så jag masserade in lite i botten och vid benan och jag tvättade håret först dag 5 och det behövdes egentligen inte men jag fick för mig att tona håret…

Ta lite potatismjöl på finger topparna och gnugga in vars håret känns/är fett. Gnuggar man ordentligt så syns det inte. Jag kikade även på en video och då var det en tjej som hade svart hår och det syntes inte på henne!

Så om ni inte hinner tvätta håret eller försöker dra ut på tvättarna så ta lite potatismjöl. Det ska även funka med vanligt vetemjöl, babypuder mm

kommentarer
  1. Fröken M skriver:

    Det måste jag testa ! jag har länge haft psoreasis i hårbotten och ”får” inte tvätta det mer än ett par gånger i veckan så detta kanske kan få håret att se lite fräschare ut mellan tvättarna 🙂

  2. Vilket bra tips, måste testa det nån gång 🙂

  3. malin skriver:

    Bra tips! Jag har däremot tänkt att jag ska köpa torrschampo och prova. Men det kan ju vara värt att prova puder eller mjöl =)

  4. moster the one and only skriver:

    ”gammal konst är bättre än en hel påse nya”

Kommentera

