Akute besök till Frisören..

Publicerat: augusti 27, 2011 i Våran Dag.

Jag önskar att jag kunde skriva att min hårresa tog slut förr gången men icke. Efter min blekning så slängde jag i min ”färgbomb” revlon nutri color creme nr 813  (för att få ett jämnare resultat) men tänkte inte på att den tar fram kalla färger så jag blev grå på vissa partier. Håret gick fram varmt i botten till lite grått i mitten och fin blond i topparna. Underbart.

Hade håret gått i orange, gul mm hade det varit enkelt men grått och grönt är inte riktigt mitt område så det blev ett samtal till frisören. 1600kr fattigare och inte super nöjd. Vissa partier skiftade i grönt (!!). Frisören och alla kollegor tycker det var sååå fint och såg naturligt ut. Jag kom hem och slänge i min nya färgbomb guld. Tog bort det värsta.

Nu är bilderna lite missvisande då dom 2 första är med mobilen och den sista med systemkameran. Sista bilden visar iallafall en rättvis nyans på håret.

Det är nog sista gången jag fixar håret hos frisören. Borde gått dit och frågat om råd men fixat det själv. Hela kalaset har kostat drygt 2000kr bara för att jag ville få lite mer glans i håret! Nu får håret vila och jag ska fortsätta med min färgbomb nr 1003 som tar bort det sista av det gröna (syns i vissa ljus).

Hur gör ni? Fixar det själv eller frisören?

(Trevlig Lördag!!)

kommentarer
  1. moster the one and only skriver:

    färgar inte mitt hår…

  2. malin skriver:

    oh nej vad surt =/ hoppas du blir nöjd snart och får den färgen du vill ha.

Kommentera

