Tokmammans 5 bästa tips för att gå ner i vikt.

Publicerat: september 15, 2011 i Eviga kampen om Kilona

Jag har fått frågor från 2 av mina läsare om jag kan ge lite tips om hur jag gör för att gå ner i vikt så här kommer mina 5 bästa tips/råd.

Kesella vanilj! Det är så sjukt gott. Jag kan äta Kesella vanilj med bär till frukost, mellanmål eller om jag blir sugen på något till kvällen.

Lura ögonen! Jag äter numera endast från salladstallrikar. Det ser mycket mer ut och jag tar aldrig mer. Enkelt men det funkar!

Jag äter allt! Inget är förbjudet. Jag försöker äta sött 1 dag/veckan. Lite kolhydrater till varje mål. Förbjuder jag något så blir jag mega sugen och måste ha! Jag försöker att inte äta något efter middagen.

Träning ska vara roligt! Det finns en anledning varför jag promenerar så mycket. jag älskar det. Få komma ut och rensa huvudet! Min iphone underlättar när jag är ute och tränar. Håller koll på hur länge och vilken fart jag har. Musik/ljudbok mm.

Stressa inte! Jag har alltid tänkt att nu ska jag gå ner några kilo innan jul mm och det går alltid åt skogen. Duktig några dagar sen skiter det sig!  Denna gång får det ta den tid det tar! Jag har hållt på nu i 1år och det känns helt ok. Det jag gör är inte jobbigt. Jag är inte hungrig. kanske därför jag inte känner någon stress?! Jag mår bra, gillar mitt nya liv och påköpet går jag ner i vikt.

Jag är ingen expert men detta fungerar för mig! Jag hoppas ni förstår att jag har bra perioder då jag följer detta sen kommer dom mindre bra perioderna då blir det sött, chips mm varje kväll. Men så är väl livet. Det går upp och ner. Viktigaste är nog att komma i rätta banor igen och inte ge upp.

kommentarer
  1. Mycket socker i kesella vanilj. Skulle hellre ta kesella light och blanda i antingen proteinpulver vanilj eller vaniljextrakt (finns i pulver) Ett tips bara, men som du säger. Man ska inte förbjuda sig en massa. Då stiger det en oftast åt huvudet

  2. Vilka bra tips!

    Men Kesella, är inte det dyrt? Jag har fått för mig det i alla fall..

  3. Maria (mamma till August & Alice) skriver:

    Tack för många bra tips:) Det där med mindre tallrik ska jag testa

Kommentera

