Första flätan och förlåt mamma!

Publicerat: september 27, 2011 i Felicia 2år

20110927-122513.jpg
I söndags fick jag för första gången göra en (eller två) fläta på Flisan. Gumman hatar att ha något i håret men efter Greklandsresan har vi som rutin att sätta upp håret innan dagis.

Vi försöker även sluta med nappen dagtid. I morse var det riktigt tufft. Flisan har en kindtand på G och ville så gärna ha sin boppo (=napp). Det blev tårar och en ledsen Felicia som säger att hon är så ledsen.

Ville ge henne nappen men det är Dax att sluta!

När vi ska till dagis så kommer hon till mig och säger: fölåt mamma ja bråka. Älskade skruttunge! Mammas finaste!

Förklarade att de är helt ok att hon blir ledsen. Jag förstår henne. Jag tar ifrån hennes tröst, nervarvning mm. Klart som tusan att hon blir ledsen!

Liten bit av mig vill inte att hon ska sluta med nappen. Min bebis. Ska jag aldrig få höra henne säga bopo till. (Flisan har alltid 2 nappar. En i munnen och en i handen som hon gnider i handen eller ansiktet)

kommentarer
  1. Jannica skriver:

    Naaw 🙂 Men inte bra med nappar för länge heller, då kan ju tänderna bli konstiga 😛

  2. Lill å Trollen skriver:

    Så gulligt hon är..!! 🙂
    Didriksons gillar jag, ”litar” typ inte på nå annat märke..!! Vet inte varför, men det känns tryckt med det märket på overaller till barnen tycker jag…!!
    Hoppas ni har en fin dag..!! Kram

  3. Men lillgumman då.. Hoppas det går bättre och bättre med att sluta med boppo.

  4. annacondas skriver:

    Hej! Förlåt för att jag varit så kass att svara på kommentarer! Men läst här har jag ändå allt! 🙂
    Läste om Xander – jobbigt- hoppas det är en snart öergående fas!

    Fick han förresten skjortan nyligen? Har kikat på Lindex, Kapphal och sådär men utan lycka…

    Din lilla tjej börjar bli stor hon med! 🙂

    KRAMIS

Kommentera

