Jag och barnen är sjuka.

Publicerat: oktober 4, 2011 i Morgon Bön

God morgon!

Här hemma är vi krassliga.

Flisan fick feber igår kväll och var väldigt ynklig 😦
Så hon får vara hemma ett par dagar till. Jag trodde verkligen att hon kunde gå till dagis idag för igår på dagen klättrade hon på väggarna här hemma.

Xander fick oxå feber igår och hostat en del men är väldigt pigg just nu och håller på att kasta ner alla mina böcker från bokhyllan 🙂

Tokmamman själv har en hals som värker och en nacke som värker! Dax att köpa en ny kudde. Min underbara tempur kudde har nog gjort sitt..

Så idag blir de inte många knop gjorda! Jag hade gjort mig i ordning för min morgonrunda men skickade L ut istället. Det är viktigare att jag spar min energi till barnen och mig själv.

Det är fick synd för det är sånna här dagar jag behöver få vara Anna en stund för att orka vara mamma hela dagen.

Ger ni er en stund varje dag för er själva?

kommentarer
  1. malin skriver:

    Usch krya på dig! Jag känner mig lite små krasslig själv.

    Jag jobbade i Vårberg förut och det var också mitt i ett villaområde, ungefär som du säger paradis mitt i gettot hihihi. Min svägerska jobbade på Lindgården i Bredäng förut. =)Tullinge tror jag är ett kanonbra ställe!

  2. Fy då. Hoppas att ni snart kryar på er!!
    Nja, är nog väldans dålig på att ta mig egentid. Man måste nog bättra sig lite där. Men det är inte alldeles enkelt med en vild 1-åring i huset 😉

    Kram

  3. Mössan är köpt på en butik i min lilla stad. Men den är av märket ”tuxer” och kostade bara 149 kr. Finns säkert att köpa på tex stadium 🙂

  4. Vi får egentid varje dag automatiskt när barnen somnat för natten vid 19. Då har vi tid för bara oss fram till 22 när vi lägger oss. Sen tränar ju Henke efter jobbet tre dagar i veckan och de andra två dagarna tränar jag och går på kurs 🙂 Så då får man ju egentid där. Ibland tar jag en promenad med hunden för att rensa huvudet bara, det räcker bra till vardags. Vill vi lyxa lite nån helg med en lång sovmorgon och en dag för oss själva så har barnen underbara mor och farföräldrar som så gärna låter dom sova över eller bara passar dom över dagen 🙂 Vi har det nog ganska lyxigt med möjligheten till egentid.

Kommentera

