Jag ska mutar mitt barn!

Publicerat: oktober 20, 2011 i Felicia 2år

20111020-092759.jpg
Hoppas fröken gillar denna muta!

Jag håller på att bli gråhårig pga min dotter! Varje dag är det en kamp att få henne hem från dagis.

Igår slog hon alla rekord. Flisan skrek hysteriskt i nästan 40 minuter. Ni kan ju tänka er hur bra det gick att klä på henne så jag packade ner henne i vagnen utan ytterkläder och lindade in henne i en filt.

Varje dag pratar vi om saken och jag försöker förklara att mamma blir ledsen, vi går till dagis varje dag mm
Men hon är 3 år så det verkar inte fastna utan de åker ut genom det andra örat 🙂

Tips, idéer?

kommentarer
  1. moster the one and only skriver:

    TROTSÅLDERN…

  2. Åh vad jobbigt, Anabelle hade en sån period när när hon precis började dagis och jag var höggravid. Det var INTE roligt! Ville nästan inte lämna henne för jag visste hur jobbigt det skulle bli att hämta henne… Hon vill inte gå hem nu heller oftast men nu segar hon mer ”jag ska bara” och ”jag kommer snart, okej?” haha. Det tar en stund men nu har jag ju inte bråttom hem så låter henne hållas en stund, när jag tröttnar hotar jag med att jag ska gå utan henne som för övrigt inte funkar men man blir desperat ibland 😉 Jag brukar också säga att Ninni (hennes gosekanin som alltid är med på dagis) ligger där inne på hennes plats och är ledsen och saknar henne. Då brukar hon komma ganska snabbt 🙂 De är alltid ute när jag hämtar så hon är ju påklädd och klar, det är skönt!

    Hoppas det blir bättre snart 🙂

  3. Jannica skriver:

    Gör som supernanny. En varning och sen sitta i skamvrån i några minuter ;P Eller sätt upp ett schema där hon ser vad som gäller. Typ frukost, lekstund, lunch, osv osv, sen läggdags. Kanke funkar? 😀

  4. Så jobbigt! Oftast är mina ungar ute och leker när jag ska hämta dom så jag brukar stoppa dom skrikande under armen och kämpa in dom i bilen dom gånger dom inte vill följa med 😉
    Kram

  5. Sofia skriver:

    En mamma i min mammagrupp hade samma problem, där gjorde fröknarna så att dom klädde på henne 10 min innan mamman kom och hämtade så att hon var klar och dom hade aldrig mer några ”skrik-hämtningar” efter det.

  6. Jonah brukar sega och fjanta sig när vi ska gå hem från dagis, och förut höll jag på truga och övertala, tjata och gnälla. Men sen fick jag nog, jag orkade inte göra det flera gånger i veckan.. Så nu sitter jag bara på golvet och säger till han ”säg till när du är redo att klä på dig, jag väntar här”, och kommer han emot mig och försöker skoja till det så kollar jag åt ett annat håll och upprepar bara samma sak igen. Och det fungerar hur bra som helst, och dom senaste dagarna så har det inte varit skoj och stim när jag hämtar han, han följer med direkt och klär på sig med glada miner 🙂

Kommentera

