Olivolja i håret!

Publicerat: november 14, 2011 i Uncategorized

Efter alla mina färgningar så har mitt hår börja säga ifrån. Det är så torrt och inget jag testar funkar.

Efter lite googlande så kom jag in på en sida om olja i håret. Såg många som hade olivolja i håret. Varför inte?

Nu har jag testat de några gånger och wow! Från svinto till lent hår! Jag älskar det!

Viktigt när man har olja i håret är att ta väldigt väldigt lite! (typ 1tsk till topparna) Det är väldigt lätt att överdosera! Sen är det viktigt när man ska tvätta håret är att sätta shampo på torrt hår och massera in det noga innan man tillsätter vatten.

Jag lägger olja i topparna kvällen och tvättar bort det på morgonen.
Eftersom att jag kör med Balsammetoden så tvättar jag bort oljan med babyshampo som är godkänd.

Ett tips bara!

kommentarer
  1. Sofia skriver:

    Sv: mamma köpte kaninpyjamasen på Lindex rea förra året, har bara väntat på att hon ska växa i den!

  2. Det ska jag absolut göra🙂 Längtar tills jag får sitta och pyssla med den och sen får hem den🙂

Kommentera

