Tokmamman ska ut i den riktiga världen!

Publicerat: december 7, 2011 i Annas funderingar..

Nu är det Dax! Sonen ska börja på dagis. 30 Januari. Lite ont i hjärtat att min bebis ska börja ha sin egen vardag utan mig men mina dagar börjar ta slut.

Men jag har pirr i magen oxå! 3,5år hemma. Jag är LESS! Jag vill vara Anna oxå, inte bara mamma dygnet runt.

Blandade känslor helt enkelt.

Så jag har suttit och spanat efter uska natt jobb och hittat 2st. Det blir att uppdatera min cv. Det var väl 5år sen sist.

Hur länge har ni varit/planetar att vara hemma?

kommentarer
  1. Maria (mamma till August & Alice) skriver:

    Jag börjar jobba nu i januari efter 1 år men där emellan jobbade jag 1 år efter att jag varit hemma med sonen. Min tjej börjar oxå förskolan i januari men känner mig riktigt nojig denna gång eftersom hon är så liten, bara 13 mån:/ sonen var iaf nästan 15 mån och kändes mycket större. Men det kommer säkert gå bra men klart att det känns i mammahjärtat.
    Lycka till med jobbsökningarna:)

  2. Vad roligt för honom och för dig🙂 De har det så bra på dagis och gör så mycket roliga grejer så det kommer klara sig fint våra små också! För mig börjar också allvaret i januari, börjar inskolningen med Alicia den 9:e sen håller vi på i två veckor. Hade nog gärna varit hemma till hon var 1,5 år, men det är svårt att hoppa in mitt i en termin både för henne och mig så det blev bäst såhär. Känner precis som du att nu är jag ganska less på att vara hemma på heltid faktiskt. Dags att komma vidare🙂

  3. Jag förstår hur du menar.. Skönt att komma ut, men samtidigt inte haha. Man är ju så van att vara med sina små hjärtan🙂 Jag var mammaledig i 16 månader med Jonah, alldeles lagomt. Men sen så var jag arbetssökande, sen studerade jag hemifrån, och nu är jag arbetssökande men jobbar vissa dagar. Och nu LÄNGTAR jag verkligen tills jag får en tjänst så jag får jobba måndag-fredag🙂

Kommentera

