Viktigt med nagelolja speciellt vintertid!

Publicerat: december 10, 2011 i Uncategorized

Dagens I-landsproblem: mina stackars naglar! Senaste tiden går dom av hela tiden och långt upp på nageln. Jag har försökt att laga dom med hjälp av superlim pga att det skulle göra sjukt ont att fila ner dom så pass mycket.

Nu rök alla naglar och så här korta har jag inte haft på minst 6 månader! Gör nästan ont och är väldigt obehagligt!

Nu blir det noga med nageloljan från depend (Myrraolja). Även naglarna blir torra så här års och då går dom lättare av..

Tips – smörj in naglarna med olja när ni smörjer in händerna så får ni snygga naglar även vintertid!
(även notering till mig själv!)

kommentarer
  1. Lairama skriver:

    Jag såg högre upp att du är intresserad av mer naturlig hud/ hårvård. Då kan jag rekomendera sesamolja som är en jättebra nagelolja. Finns på välsorterade livsmedelsaffärer, den är jätteskön att blanda med lite aloevera och ha som ansiktscreme också 🙂

Lämna en kommentar