Mandelolja i håret!

Publicerat: december 11, 2011 i Uncategorized

Jag har börja testa olika naturliga skönhets kurer. Jag googlar som en galning 🙂

Först ut är mandeloljan. Denna underbara olja!!

Mitt hår är torrt och risigt efter alla blekningar och färg/toning. Jag har klippt bort allt slitna och trasiga toppar men vill inte klippa bort hela mitt hår! För att ge en bra beskrivande bild så tänk er svinto! Jepp så dåligt skick var mitt hår i..

Efter 2-3 veckors användande av några droppar mandelolja så är mitt hår mjukt och lent!

Användning: innan tvätt sätter jag upp håret i en tofs, fuktar längderna med vatten och blandar balsam med några droppar mandelolja i handen och smetar in i längderna. Jag brukar snurra in håret i en knut och lägga på plastfolie med en till snodd så det inte kladdar. Jag brukar ha inpackningen över natten.

Viktigt när man ska tvätta bort oljan är att ta shampo (balsam för mig som kör Balsammetoden) och gnugga i innan man blöter håret. Skölj av och tvätta som vanligt.

Håret blir INTE FETTIGT!

Mandeloljan hittar du på Apoteket, 100ml för 45kr.

(Jag håller på att testa andra användningsområden för mandelolja så mer tips kommer!)

kommentarer
  1. Åh mandelolja.. Det använde jag och smorde in magen med när jag var gravid, riktigt skönt var det 🙂

  2. Jo tack, lite bättre mår jag.. Men inte mycket bättre, hoppas jag mår bättre på tisdag då jag ska jobba i alla fall. Som tur är så är det bara 5 timmar jag ska jobba då i alla fall.

Kommentera

