Hund på förskolan – rätt eller fel?

Publicerat: december 13, 2011 i Anna Frågar!

Jag är så fruktansvärt irriterad! (jag är väldigt trött så det kan bidra till detta..)

Vi hade lucia samling på morgonen och då är det en mamma som har med sin valp!! Fröknarna frågade om någon var allergisk och jag antar att någon sa att dom var det (jag gick i väg just då) så den mamman fick sitta i hallen med hunden. Mormor var oxå med så dom turades om att vara med på fikat med barnet.

I hallen sitter dom sedan och muttrar. Dom resonerar att valpen är så liten så man kan inte vara allergisk! Ööö va? Det har ju inte med storleken att göra!

När jag hämtade Flisan så har dom med hunden igen!!

Rätt eller fel?
Man tar väl inte med sig en hund till dagis/förskolan! Lika med sjukhus, vårdcentral, bibliotek mm Eller?

kommentarer
  1. Hundar hör inte hemma på förskolan. På vår förskola här står det en skylt på grinden, hundar får inte ens vistas på dagisgården. Tycker det är rätt för visst finns det dom som är allergiska, eller extremt hundrädda som ska kunna hämta sina barn ifred utan att behöva oroa sig för att en hund ska sitta i hallen på förskolan.

    Jag har med vår hund ibland när jag hämtar barnen men hon blir då bunden utanför staketet, skulle aldrig ens fundera på att ta med honom in även om där inte fanns en skylt.

  2. Sofia skriver:

    Kan bara hålla med dig!!

  3. Emelie skriver:

    Nej, nej, nej!! Jag skulle inte ens ta med vår hund innanför dagisgrindarna. En del är ju så allergiska att skadan kan vara skedd även ute i hallen och valp eller inte kan ju kvitta, nej fy skäms på sig!!

  4. Men va? Seriöst?! Självklart tar man inte med sig en hund (eller annat djur) till dagis.. Även om ingen skulle vara allergisk. Men det finns ju dom som är hundrädda. Vilken människa!

Kommentera

