Så här kommer jag att minnas 2011

Publicerat: januari 4, 2012 i Viktiga/Läsvärda inlägg

Vi startade året med svininfluensan. Tolvslaget firade jag själv med en cider. Resten av familjen sov sedan länge.

Februari kom och det blev dax för dop.

Det blev även min start på viktnedgången. Från att Xander föddes har jag gått ner mina gravkilon + några kilo till men nu satte det i gång på allvar. Från slutet av februari till början av april gick jag ner 10kg. Promenaderna blev livsviktiga. Oj så bra jag mådde när jag fick röra på mig. Efter det hamnade jag i en viktplatå och det var så kämpigt!

Första månaderna 2011 bestod även av mycket läkarbesök. Alexanders rosslande vill inte ge sig och först mot våren blev det bättre när alla förkylningar försvann.

Sommaren spenderade vi hemma i stan, i byn och 1 vecka i Grekland.

Oj så varmt. lite för varmt, lite sömn men helt klart en resa vi kommer att minnas.

Sensommaren/hösten börjar jag att jogga. Vilken känsla. Jag kämpar fortfarande att orka mera för det är inte mycket men oj så roligt det är! Hade någon sagt det till mig att jag skulle börja tävla med mig själv, orka några sekunder mer för varje gång hade jag skrattat ihjäl mig! Träningen blir mer och mer viktigt för mitt välmående.

Under hösten känns energi nivån låg, dåligt med sömn och motivationen är i botten. Jag gör några tappra försök och lyckas gå ner 5 kg till. Sammanlagt 35kilo.

Under tiden motivationen är låg så började få upp ögonen för naturlig hud/hår vård. Jag testar för fullt och det kommer ni att få ta del av senare.

Julen spenderades hemma i byn

2011 var ett bra år!

 

Kommentera

