Jaha.. Vad gör jag nu??

Publicerat: januari 6, 2012 i Eviga kampen om Kilona

20120106-135317.jpg
Som ni ser har det kommit snö (inte mycket men tillräckligt) och minusgrader. Detta innebär halka och det sätter stopp för min joggning!

Jag som normalt älskar vintern men inte i år! Ville nästan gråta igår när jag såg eländet!

Vad gör jag nu?
Funderar på att köpa broddar och testa jogga med dom men osäker på hur det känns. Enligt massa forum på nätet så är det delade meningar.

Har ni testat broddar?
Annars kan det vara tryggt att ha dom under prommisar och skippa joggningen helt. Jag spänner mig för att jag är rädd att trilla och får då ont i nacken/ryggen.

kommentarer
  1. malin skriver:

    Japp jag har broddar, de som finns på Apoteket som har broddar endast bak och sen ett par jag köpt hos sko makaren som har broddar både bak och fram. Helt suveräna!! Jag använde de massor förra vintern när det var så mycket snö.

    Det är physallis på gröten🙂

  2. ainisken skriver:

    det är bara jogga på, lika stor halkrisk när man går:) Här utanför springer det folk hela dagarna, även när vi hade riktig ishalka!:)

  3. Jannica skriver:

    Ta promenader då, du kan ju alltid jogga där du ser att det inte är halkigt🙂

  4. Sofia skriver:

    Gå när det känns osäkert och spring där det går, på asfalt osv… Men broddar skulle jag nog ha. Har själv bara promenerat med sådana men jogga ska gå med🙂 förra året sprang jag på löpband det va skönt det😉

Kommentera

