Inte mycket tid/ork till motion denna vecka..

Publicerat: januari 17, 2012 i Eviga kampen om Kilona

Det känns så himla trist att jag inte hinner iväg och träna denna vecka. Det var en vecka sen sist. Det har varit halt och L har varit borta mycket.

Denna vecka jobbar L väldigt mycket. Både igår och idag är jag själv med barnen från morgon till sen kväll. I morgon kommer han nog hem till läggning så då kan jag eventuellt ta en runda.

Visst att jag kan ta med ungarna men jag njuter mest av träning när jag får fokusera på mig själv.

Jag får helt enkelt sköta maten extra.

Men så är livet. Barn och hem kommer före. Dock känner jag i kroppen och framför allt huvudet att jag skulle behöva lite ”Anna tid”.

kommentarer
  1. Varför inte utnyttja familj/släkt/vänner som barnpass en liten stund?🙂 De uppskattar det säkert så det blir ju en win-win situation liksom🙂

  2. Jannica skriver:

    Förstår vad du menar, ibland vill man bara vara själv och gå i sin egna takt med musik o öronen. Men sen kan du ju alltid ta med ungarna ut så de får luft med och utnyttja de lite till motion🙂

  3. Lite tråkigt också när man inte hinner ses så mycket … har du börjat jobba något än?

    svar: Nja, hinner inte mycket alls förutom att jobba. Fick fortsatt vik fram till den sista mars … och kanske längre. Frågan är OM jag ska fortsätta jobba om jag blir erbjuden att fortsätta. Känns som lite för mycket att jobba heltid med två små barn hemma ……

    Kram

  4. Jaha ok, ja då förstår jag. Måste vara tufft! Vet inte vad jag skulle göra utan våra familjer, de gör det verkligen möjligt för oss att få egentid tillsammans och ha ett liv utan barnen också. Man behöver det! Hoppas det löser sig med farföräldrarna vad som nu gått snett🙂 Ni har åt minstone varandra, inte alla som har det🙂

    Hoppas du finner tiden för dig själv snart, kanske blir lättare när båda går på dagis sen🙂

  5. Russin skriver:

    God morgon..

    Så tråkigt när man inte kommer iväg och kan träna som man vill ..:( jag har ju nästan nyss dragit igång min träning eller ja före jul.. ohc över julen så fick jag tiden att räcka till.. men nu är jag igång igen..:)

    sedan har jag försökt att hemma träna de dagarna jag inte kommer iväg med hjälp av div träningsvideor..🙂 funkar rätt bra det med ..:)

    SV: just nu lyssnar jag på liza marklunds senaste bok Du gamla du fria och den är bra tycker jag..:)

    krmakram

Kommentera

