Ensam hemma och ont i magen!

Publicerat: februari 9, 2012 i Våran Dag.

Igår kväll förstod jag äntligen att min bebis ska börja på dagis! Jag har så sjukt ont i magen. Jag är nervös över hur det går. Tänk om han är ledsen? Trillar? Fröknarna är underbara men det är inte samma sak som hans mamma.

Jag hade exakt samma känslor när Flisan började. Jag hade och har svårt att släppa kontrollen, att inte ha koll på. Det är lättare nu med Flisan så hoppas de går över snabbt med Xander oxå.

Jag har städat och plockat lite och nu ligger jag i sängen och försöker läsa.

20120209-121005.jpg
En bok jag längtat efter!

Det är inte lätt att fokusera när jag bara tänker på Liten.

Det går säkert bra. Han trivs bra med fröknar, miljö, barnen mm men ändå är jag orolig!

Jag hade kunna njuta av den här dagen men det går inte. Jag vill bara att klockan ska gå så jag får hämta barnen!

kommentarer
  1. Sofia skriver:

    Förstår hur du känner!! Det blir bättre🙂

  2. Jannica skriver:

    Det kommer gå bra!

  3. malin skriver:

    Jag förstår dig! Jag arbetar ju inom förskolan och hur bra det är för barn att gå där men jag känner bara ”inte mitt barn”…uff.

    Ja jag tycker hon sover bättre och lite längre på morgonen, i bland är hon vaken på nätterna (som i natt mellan 3-4) men överlag går det bra. Skönt att det är bättre för er med.

  4. Kommer garanterat att gå bra🙂 Men jag förstår din oro.. Sen Jonah bröt nyckelbenet på dagis, så har jag blivit mer orolig att något ska hända han när han är där – trots att jag vet att fröknarna gör sitt bästa och att man inte kan hinna med och se alla barn heeela tiden.

    Jodå, det känns hur bra som helst att jobba🙂 Jag hinner med att jobba och umgås med Jonah.. resten halkar efter till helgen. Hemmet nästan förfaller under veckorna haha..

  5. Jag förstår att det känns jobbigt, men det kommer säkert att gå jättebra! Snart har både du och han kommit in i det!🙂

Kommentera

