Frukost i lugn och ro..

Publicerat: februari 22, 2012 i Morgon Bön

20120222-091212.jpg

Hallå!
Sitter och äter frukost ensam, det är riktigt lyxigt!! Barnen är lämnad på dagis och jag har hoppat i pyjamasbyxorna igen.

Idag börjar jag jobba först kl 16 så Jag hämtar barnen innan 15 och L kommer hem 15.30 och avlöser mig. Min ”lediga” dag ska jag fixa lite här hemma och fixa middagen färdigt till L och barnen.

Även om jag jobbar nu så har jag svårt att släppa ansvaret över hemmet och matlagning. Det har varit min uppgift så länge.

Har ni ”bestämda regler” om vem som gör vad och när?

kommentarer
  1. En pojkmammas vardag skriver:

    Här hemma gås det runt i pyjamasbyxor fortfarande med. Släpper dom inte på mina lediga dagar😉

    Bestämda regler finns det inte här hemma. Jag gör det mesta inne sm städ, tvätt och matlagning. Men när jag inte orkar eller arbetar så ställer sambon såklart upp utan protester🙂

    kram

  2. Sofia skriver:

    Haha ja! Jag gör allt😉 hehe nädå så illa är det inte. Men matlagningen tar jag gärna på mig. Är jag däremot inte hemma så får dom klara sig själva😉

  3. Russin skriver:

    Skönt med mysbrallan på, det har även jag på mig men jag börjar tröttna på mysbrallor nu efter så lång sjuktid, haha..

    här hemma gör vi precis lika mycket både gubben och jag och vi har inga områden heller.. Men visst det är väl jag som står för omändringar och gardinbyten ov haha.. där släpper jag inte in mannen min. .;)

    kramisar

  4. Mums vilken god frukost!🙂
    Kul du gick med i Hälsobloggarna! Sprid den gärna vidare så vi blir fler🙂 KRAM

Kommentera

