Räkna kalorier igen.

Publicerat: juli 14, 2012 i Eviga kampen om Kilona

20120714-090104.jpg
Appen Shapeup

God morgon!
Lördag idag va? Vi är lite dagvilda i all renovering🙂

Jag vägde mig och vågen visade 67,1kg. Det innebär + 0,4 sedan maj och det är helt ok.

Dom där sista kilona är svårare så nu kör jag strikt med maten och räknar kalorierna. Jag kan inte slarva lika mycket som förr.

Jag tycker dock 1426 kcal/dagen är lite mycket men enligt appen ska jag gå ner 0,5kg/veckan så vi får väl se.

Hur går de för er andra?

kommentarer
  1. Sofia skriver:

    Jag tar en paus från kcal-räknandet under semestern. Kommer inte vara hemma på vägdagarna heller men har lite koll då det så det inte springer iväg! Springer visserligen 4-5 ggr i veckan nu så då kan man unna sig lite tycker jag.

    Kcal lät ganska mycket det håller jag med om. Jag äter nog 1200 kcal, vill inte ligga lägre än så! Fast inte så stor skillnad ändå kanske. En macka typ!😉

  2. Det är svårt det där med kcal-räknande… speciellt under semestern när man vill unna sig lite extra. Men du är duktig du! 0,4 kg hit eller dit är ju ingenting!

Kommentera

