Oljeinpackning över natten.

Publicerat: augusti 12, 2012 i Anna testar & tipsar

Igår kväll dränkte jag in mitt hår i olja och hade på plastfolie och en scarf (väldigt snyggt..) sov med det och tvättade ur med balsam. La i massa balsam innan jag blötte håret och gnuggade noga sen skölja och lite balsam igen.

Håret känns mjukt och hårbotten känns väldigt bra!

20120812-113919.jpg
Jag valde dessa oljor. Ricinoljan är jätte fet och min känsliga hårbotten gillar det (+ att det sägs att håret ska växa fortare. Jag upplever att det stämmer. Mitt hår vid tinningarna har äntligen börja växa efter förlossningen)

Jag blandade ut ricinoljan med jojobaolja så det blir lättare att få i håret.

Riktigt hett tips!
(Det fungerar med Alla möjliga olika oljor som man har hemma)

Kommentera

