Att jobba natt..

Publicerat: januari 23, 2013 i Annas funderingar..

Lite mer svammel mitt i natten..🙂

Idag har jag sovit sjukt dåligt och då blir det en trög natt med mycket gäspningar. Av någon konstig anledning sover jag bättre när familjen är hemma. Jag kan inte riktigt koppla av när barnen är på dagis. Vaknar ofta och kollar telefonen. Jag hoppas verkligen det blir bättre snart. Jag hade svårt att somna först när barnen var hemma men nu känns det tryggt.

Hundarna har blivit vana vid att jag sover på dagarna. Maximus ligger och snarkar bredvid mig och njuter av lugnet. Lucilla springer runt i huset och sover en del men inte som slöa Maximus🙂

Jag äter oftast bra på nätterna och vikten står still. Det är riktigt skönt. Var lite orolig att jag skulle gå upp men icke.

Jag ser barnen mycket mindre när jag jobbar. Ca 3h på kvällen men det är ungefär vad L gör under veckorna.

Den här veckan jobbar jag 2 nätter och nästa 4 nätter.

Jag trivs med natt jobb. Skulle vara skönt med ett längre vik. Alt fast men det är bra att testa så det fungerar på alla plan.

kommentarer
  1. Elin Tegström skriver:

    Jag trivs också med att jobba natt. Eller gjorde. Nu har jag blivit så oförskämt morgonpigg plus att min mage inte alls gillar det där med vaknätter. Så det är nog nåt jag får lämna bakom mig …
    Hoppas att du får sova idag !!
    Kram

  2. Jag skulle mer än gärna jobba natt.. Jag är ju en riktig nattuggla så det skulle vara det ultimata för min del, men gillar inte riktigt tanken på att Jonah ska vara på nattdagis, så det får vänta tills man lever med någon.

Kommentera

